1.23.2011

تقصیر از ما نیست!!*

دوستت دارم‌ها را نگه می‌داری برای روز مبادا،*
*دلم تنگ شده‌ها را، عاشقتم‌ها را…*
*این‌ جمله‌ها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمی‌کنی!*
*باید آدمش پیدا شود!*
*باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا، از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد!*
*سِنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت مانده، کلی دلم تنگ شده و عاشقتم مانده که خرج کسی نکرده‌ای و روی هم تلنبار شده‌اند! *
*فرصت نداری صندوقت را خالی کنی.! صندوقت سنگین شده و نمی‌توانی با خودت بِکشی‌اش…*
*شروع می‌کنی به خرج کردنشان! *
*توی میهمانی اگر نگاهت کرد اگر نگاهش را دوست داشتی *
*توی رقص اگر پا‌به‌پایت آمد اگر هوایت را داشت اگر با تو ترانه را به صدای بلند خواند *
*توی جلسه اگر حرفی را گفت که حرف تو بود اگر استدلالی کرد که تکانت داد *
*در سفر اگر شوخ و شنگ بود اگر مدام به خنده‌ات انداخت و اگر منظره‌های قشنگ را نشانت داد*
*برای یکی یک دوستت دارم خرج می‌کنی برا ی یکی یک دلم برایت تنگ می‌شود خرج می‌کنی! یک چقدر زیبایی یک با من می‌مانی؟ *
*بعد می‌بینی آدم‌ها فاصله می‌گیرند متهمت می‌کنند به هیزی به مخ‌زدن به اعتماد آدم‌ها! *
*سواستفاده کردن به پیری و معرکه‌گیری… *
*اما بگذار به سن تو برسند! *
*بگذار صندوقچه‌شان لبریز شود آن‌‌وقت حال امروز تو را می‌فهمند بدون این‌که تو را به یاد بیاورند*
*غریب است دوست داشتن. *
*و عجیب تر از آن است دوست داشته شدن...*
*وقتی می‌دانیم کسی با جان و دل دوستمان دارد ...*
*و نفس‌ها و صدا و نگاهمان در روح و جانش ریشه دوانده؛ *
*به بازیش می‌گیریم هر چه او عاشق‌تر، ما سرخوش‌تر، هر چه او دل نازک‌تر، ما بی رحم ‌تر. *
*تقصیر از ما نیست؛ *
*تمامیِ قصه هایِ عاشقانه، اینگونه به گوشمان خوانده شده‌اند*

*
دکتر شریعتی

No comments:

Post a Comment