2.28.2010

ضرب و شتم کوی دانشگاه

تحلیل های سیاسی این جوان ها در فیس بوک محشره! این بخشی از تحلیل یکی از این جوان ها بر روی فیلم ضرب و شتم کوی دانشگاه است:

روز گذشته، یعنی یکروز بعد از برکناری سرتیپ "رجب زاده" فرمانده پلیس تهران، فیلم حمله به کوی دانشگاه تهران که تاکنون در هیچ جا دیده نشده بود، انتشار یافت. بخش هائی از این فیلم که حدود نیمساعت است و بعد از ظهر دیروز برای پیک نت نیز ارسال شده بود از سوی تلویزیون بی بی سی انتشار یافت. البته همراه با تفسیری که بیگانه با واقعیات پشت این فیلم بود.

ارسال کننده و یا ارسال کنندگان این فیلم برای پیک نت، این توضیح را ضمیمه کرده بودند«سلام - لطفا فیلم حمله وحشیانه به کوی دانشگاه در خرداد 88 را که توسط یکی از بسیجی ها منتشر شده است ببینید و در اختیار همه قرار دهید. فیلم به صورت فایل فشرده وینرر و تقریبا 240 مگابابت و نیم ساعت است.»

این فیلم بخشی از جنایاتی را که علیه دانشجویان صورت گرفت نمایش می دهد، اما درعین حال تلاش و کوششی است برای تبرئه واحد لباس شخصی های وابسته به واحد "ثارالله" سپاه پاسداران و همچنین بسیج....
در واقع بسیج و ثارالله تلاش کرده اند، با این فیلم و صداهائی که احتمالا بعدا روی آن گذاشته اند، چنین تبلیغ کنند که بسیج و لباس شخصی ها در برابر نیروهای ویژه یگان سرکوب از دانشجویان دفاع می کرده و مخالف "زدن" آنها بوده اند!

ریشه اختلاف میان نیروی انتظامی و بسیج و ثارالله سپاه پاسداران، یعنی مثلثی که مشترکا جنایت را آفریدند، از مراسم تودیع سردار رجب زاده قابل حدس بود. او دراین مراسم سعی کرد مسئولیت حمله به کوی دانشگاه را به گردن قرارگاه ثارالله سپاه بیاندازد و مدعی شد که نیروی انتظامی نقشی در زدن و کشتن نداشته است. حالا، فیلم حمله به کوی می خواهد ثابت کند این نیروی انتظامی بود که جنایات را آفرید و نه لباس شخصی های قرار گاه ثارالله و بسیج وابسته به سپاه پاسداران.

آغاز درگیری دراین فیلم، یک صحنه سازی است که درآن بسیج و لباس شخصی ها نقش مظلوم را بازی می کنند و توسط دانشجویان با با کوکتل مولوتوف مورد حمله قرار می گیرند.

همه این انگیزه ها به جای خود محفوظ، اما انتشار این فیلم نشان میدهد که در میان فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی اختلافات عمیق شده است. بویژه که باید توجه داشت نیروی انتظامی تحت امر وزیر کشور سرتیپ "نجار" وزیر دفاع کابینه اول احمدی نژاد است و از زیر مجموعه های دولت به حساب می آید. این احتمال که فیلم مورد بحث را سپاه و بسیج برای مصرف بیت رهبری تهیه کرده باشند نیز کم نیست.

No comments:

Post a Comment